Inlägg

Visar inlägg med etiketten Musik - låttexter

Pumpen Vänner Dans och Lasse Stefanz

Bild
Igår var det inte en helt vanlig lördag. Det som var annorlunda just denna lördagen var att vi fick några goa vänner på besök klockan halv fyra. Det var Östen, Micke och Åsa som kom. Lite senare kom även Vickan från Oskarshamn. Vi fikade lite tillsammans och vi gjorde oss fräscha för att tillbringa sex timmar på Pumpen i Södra Vi. Vi åkte dit, bordet var beställt till klockan 19 och då bjöds det på helstekt fläskfilé, potatisgratäng och grönsaker. Kaffe och kaka till dessert. Det var mycket gott. Det var inte så jättemånga som hade bokat bord och åt som vi men det var lagom mycket för att det inte skulle bli köer osv.  Lasse Stefanz riggade upp sin utrustning medan vi åt, gjorde soundcheck och fixade i ordning på och runt scenen. Olle Jönsson syntes även till då och då....och vi kunde inte annat än att småle hihi... Klockan 21 tog trummisen och räknade ner till kvällens första låt.  Vi i gänget var framme vid scenen "som vanligt" när Lasse Stefan...

Har du en vän du kan väcka mitt i natten

Bild
Har du en vän du kan väcka mitt i natten, som utan tvekan kan ställa upp på dig? Som tröstar gråten, men även delar skratten, som för din skull aldrig skulle säga nej? Har du en vän som kan hjälpa dig tillbaka den gång du tror att allting är förbi? Som vet det rätta, det riktiga och raka, sitt eget liv, det struntar man ej i. Har du honom eller henne som kan känna så för dig, ska du va lycklig och kunna leva Och ge tillbaka det nån har gjort för dig. Har du en vän du kan väcka mitt i natten då är du rik på det bästa sätt som finns. Då ska du nästan kunna gå på vatten och vinna segrar som ofta inte vinns. Har du en vän du kan väcka mitt i natten då är du rik på det bästa sätt som finns. Då ska du nästan kunna gå på vatten och vinna segrar som ofta inte vinns. Då ska du nästan kunna gå på vatten och vinna segrar som ofta inte vinns. "Talande" låttext och låt som jag tycker mycket om... Har du nån du kan väcka mitt i natten?

Längtan till havet *drömmer mig dit*

Bild
I västerhavet där de röda bergen vilar där jag kan se solen gå ner i en öppen horizont Dit längtar jag ofta där har jag en del av mitt hjärta Där himmelens blåa färger möter havets blå Där himmelens blåa färger möter havets blå I Västerhavet rör sig vindarna längs kusten där bor ett folk som har lärt sig att havet ger och tar Där formas tron på Gud på döden och på livet För många har havet blivit en stilla rofylld grav För många har havet blivit en stilla rofylld grav Jag ser dig gå där på vår strand där vågorna slår mot land skummet yr kring dina fötter vinden fångar ditt hår I Västerhavet det mäktiga och det vida där glider båtar från land ut på bottenlösa djup Där häver vågorna sig och måsar svävar i frihet Jag längtar till havet där jag får vila ut Jag längtar till havet där jag får vila ut

Fin låttext

Bild
Sju av himlens änglar Hon förstod att han var sårad in i djupet av sin själ. När hon tog emot hans gåva i ett sista ömt farväl. Han sa, ingen tar min heder hellre offrar jag mitt liv i nattens sista timma just där gryningen tar vid. Då steg sju av himlens änglar ur en blodröd soluppgång. Just när nattens sista timma tog farväl och vände om. I ett stänk av guld och silver och den sista stjärnans sång. Skred sju av himlens änglar ner för solens altargång. Hon satt ensam kvar på marken såg när gryningen försvann. Hennes kinder dom var våta, av tårarna som rann. Hårt tryckt i ena handen, låg hans lyckoamulett, med orden - lev för livet, det är gåvan Herren gett.

Tack - "för att du finns"

Lätta spår i sanden Och en vind som smeker ömt Jag är så lycklig att jag fann den Den lyckan som jag alltid drömt Så kom närmre mig Låt mig värma dig För att du finns För att du kan Du leder vågorna mot land Du river murarna mot världen För att du ser För att du förstår Nu lyser himlen där jag går Du tar min hand och visar vägen När du står framför mig Då ter sig allting som det ska Så kom närmre mig, mm mm ooh För att du finns För att du kan Du leder vågorna mot land Du river murarna mot världen, ooh För att du ser För att du förstår Nu lyser himlen där jag går Du tar min hand och visar vägen För att du älskar idag För att du älskar som jag, ohoh oooh (För att du finns) (För att du kan) (Du leder vågorna mot land) Du river murarna mot världen, ooh För att du ser För att du förstår Nu lyser himlen där jag går Du tar min hand och visar vägen För att du älskar idag För att du älskar som jag Som jag

Sommaren är kort

Bild
inte ett moln så långt ögat kan nå inte en droppe regn på flera dar med en glass i min mun å i sandaler av plast går jag i solen och tänker på dig ljusblåa dagar seglar förbi Sommaren är kort de mesta regnar bort men nu är den här så ta för dig solen skiner idag hösten kommer snart de går med vindens fart så lyssna på mig solen skiner kanske bara idag vattnet är varmt och luften står still jag sitter i skuggan läser gårdagens blad snart är det dags för ett hopp i de blå få bort sanden mellan tårna å svalka min kropp Sommaren är kort de mesta regnar bort men nu är den här så ta för dig solen skiner idag hösten kommer snart de går med vindens fart så lyssna på mig solen skiner kanske bara idag nananana nanana nanana nanana nanana sommaren är kort det mesta regnar bort men nu är den här solen skiner kanske bara idag

Längtan till havet

(från skivan Röd chevrolet -04) I västerhavet där de röda bergen vilar där jag kan se solen gå ner i en öppen horizont Dit längtar jag ofta där har jag en del av mitt hjärta Där himmelens blåa färger möter havets blå Där himmelens blåa färger möter havets blå I Västerhavet rör sig vindarna längs kusten där bor ett folk som har lärt sig att havet ger och tar Där formas tron på Gud på döden och på livet För många har havet blivit en stilla rofylld grav För många har havet blivit en stilla rofylld grav Jag ser dig gå där på vår strand där vågorna slår mot land skummet yr kring dina fötter vinden fångar ditt hår I Västerhavet det mäktiga och det vida där glider båtar från land ut på bottenlösa djup Där häver vågorna sig och måsar svävar i frihet Jag längtar till havet där jag får vila ut Jag längtar till havet där jag får vila ut Underbar låt som jag kan spela om och om igen.....för jag längtar verkligen till havet och till mitt sommarparadis Halmstad! Puss och Kram

Vår kärlek är stark

Jag ser ett ljus i dig, i kärleken Jag vill ej mista dig på livets långa väg. Jag hör din varma röst i telefon och jag bara längtar så tills vi möts igen. Vår kärlek är stark ett osynligt band som håller oss till varann. Vår saga blev sann som genom ett under när vi två fann varann. Vår kärlek är stark jag håller din hand och leder dig ända fram. Där jag öppnar min dörr till kärlekens land och tar dig i min famn. I dina ögon finns den kärleken jag sökt och längtat efter alla dessa år. Du är mitt liv mitt allt min framtidstro och det är bara hos dig som jag alltid vill bo. (Ros-Marie Stråhle)

Sommartider

Sommartider Jag känner det är nå'nting på gång Sommartider Sommartider Kom och stanna ute natten lång Sommartider Snurra runt i en stad som glöder som viskar: Bli min inatt... Sommartider Hej hej sommartider Ge mej din hunger, ge mej din hand Ge mej allt du vill och allt du kan Sommartider Hej Hej Sommartider Läppar mot läppar som tar mej iland som ger sommartider till varann Sommartider Sommar sommar våt och het Sommartider Sommartider Kom och lek en sommarlek Sommartider Lev ditt lev i den tid som brinner som lockar: Stanna inatt... Sommartider Hej hej sommartider Ge mej din hunger, ge mej din hand Ge mej allt du vill och allt du kan Sommartider Hej hej sommartider Läppar mot läppar, två hjärtan i brand som ger sommartider till varann Du tar mej du tar mej du tar mej du tar mej till en annan värld... © Gessle - Jimmy Fun Music

Skicka ett vykort, älskling

Bild
Innan mitt hjärta slutat slå Skicka ett vykort, älskling Hur ska jag få dej att förstå Jag vill ju vara din älskling åhååå För alltid och för evigt Det måste bli jag och du Skicka ett vykort, älskling Skicka ett vykort, nu Skicka ett vykort, älskling Skicka ett vykort nu Jag står inte ut en natt till Jag längtar och jag lider Please mr Postman kom med ett kort Ge mej GYLLENE TIDER - åhååå För alltid och för evigt Det måste bli jag och du Skicka ett vykort, älskling Skicka ett vykort nu... © Musik: R. van Leeuven - Action Music AB

Jag vill bara dansa nu...

Jag vill inte bara se på dig i smyg för mig själv, tyst och blyg. Jag är inte rädd att jag ska få ett nej säg mig får jag lov med dig. Jag har en känsla att du tänker samma sak allt känns så rätt, i min smak. Lägg din hand i min så ska jag visa dig kom och ta en dans med mig. Vill bara dansa nu, stilla i månens sken. Sväva bort en stund på lätta ben. Jag vill bara dansa nu. Vill bara dansa nu, hålla dig så tätt intill följa alla toner dit vi vill. Jag vill bara dansa nu. Jag såg nog att det tändes nånting inom dig när du först, fick syn på mig. Ensamhet kan botas och du vet nog hur. Jag vill bara dansa nu. Låt oss glömma att det finns en värld där utanför ingenting finns här som stör. Aldrig har jag mött nån lika fin som du. Jag vill bara dansa nu. (Låttext från Lasse Stefanz) en av mina dansbandsfavoriter)

Främling med Kindbergs

Kanske log hon mot sin bild i spegeln, kanske såg hon mej i ögonvrån. Jag la några slantar i en jukebox en gång till och jag kände mej långt hemifrån. Och jag sa kanske tror du nu att jag är galen men ta mej på allvar är du snäll. Du har en chans att göra någon lycklig för en stund. Jag vill gärna va med dej i kväll. Och hon sa: Främling, släck alla ljus och led mej nånstans där mörkret öppnar sej. Och när vi älskar utan att tro på kärlek, främling, då kan jag tro på dej. Kanske har du allt som du behöver kanske har du drivit vind för våg. Kanske du hör sången som jag sjunger just för dej. Sen kan hända kommer du ihåg.

Låt en morgon vakna...

När man tänker tillbaks är det svårt att förstå att vi två saknar ord för dom känslor vi har. Att en kärlek så stark plötsligt ser sig så svag. Varken du eller jag ser den dröm som vi bar. Låt en morgon vakna, se hur stjärnor flyr. Ta ett steg tillbaka just när dagen gryr. Om vi möts där natten öppnar ögonen. Låt en morgon vakna för oss två igen. Stanna kvar eller gå, vad är rätt, vad är fel. Vem ska få oss förstå, vilka vindar som bär. Är det ödet som styr varje steg som vi tar. Hjälp med flyta ett berg med de känslor vi har. (Lasse Stefanz)