Sjung om studentens lyckliga dar...
Oj Oj Oj... så rörd jag blir när jag tänker tillbaka på den gångna veckan. Mycket arbete förståss, med fixande med mat och dukning mm men jag är så otroligt tacksam så här efteråt att allt blev till belåtenhet för alla och envar. Lördagen den 8 juni - Studentdagen! Klockan ringde 05.00 för att Vickan skulle vara klar tills hennes kompis skulle komma och hämta henne. De skulle vidare och träffas klasskamraterna tillsammans i Ormaryd tror jag det var. Sen skulle de vidare till Nifsarpsskolan för middag och betygsutdelning innan det var dags att "springa ut" som lyckliga och glada studenter...klockan 12.30. Vi åkte till skolan vid 11.00 för att få en bra parkeringsplats samt för att hinna med att äta lite av plockmaten som serverades innan de sprang ut. Många föräldrar och övrig släkt och vänner hade samlats utanför entreen och det var jättevarmt. Mina svarta skor brände på fötterna av den extrema värmen...men jag var samtligt glad att det inte regnade eller blåste...