Inlägg

Visar inlägg med etiketten Dansbandsmusik

Pumpen Vänner Dans och Lasse Stefanz

Bild
Igår var det inte en helt vanlig lördag. Det som var annorlunda just denna lördagen var att vi fick några goa vänner på besök klockan halv fyra. Det var Östen, Micke och Åsa som kom. Lite senare kom även Vickan från Oskarshamn. Vi fikade lite tillsammans och vi gjorde oss fräscha för att tillbringa sex timmar på Pumpen i Södra Vi. Vi åkte dit, bordet var beställt till klockan 19 och då bjöds det på helstekt fläskfilé, potatisgratäng och grönsaker. Kaffe och kaka till dessert. Det var mycket gott. Det var inte så jättemånga som hade bokat bord och åt som vi men det var lagom mycket för att det inte skulle bli köer osv.  Lasse Stefanz riggade upp sin utrustning medan vi åt, gjorde soundcheck och fixade i ordning på och runt scenen. Olle Jönsson syntes även till då och då....och vi kunde inte annat än att småle hihi... Klockan 21 tog trummisen och räknade ner till kvällens första låt.  Vi i gänget var framme vid scenen "som vanligt" när Lasse Stefan...

Underbar video jag gjort

Bild
Klicka på min första YouTube-film och lyssna på texten....jag bara älskar denna låt med Wahlströms. Det är så trist att de inte finns kvar som band längre.  Ha en bra dag! Kram 

Det Sägs Att Kärleken Är Evig

Bild
...ja leende dansmusik är det allt! Underbar låt med Matz Bladhs. Jag njuter av go dansmusik denna måndagskväll. Jörgen jobbar länge ikväll på jobbet och jag städar och donar här hemma. Idag har min väninna från Tenhult/Solberga varit hos mig på fika men vi började med lite shopping i Vetlanda för jag skulle köpa present till Madlene som fyller 25 år idag. Henne ska vi gratulera på onsdag kväll. Jag passade även på att besöka Arbetsförmedlingen för att prata lite med min handläggare men tyvärr var hon i Sävsjö idag så det för bli ett nytt besök imorgon eftermiddag. Puss & Kram från Neola