Inlägg

Visar inlägg med etiketten Dikter

Ta den tid du behöver

Bild
Det är lätt att bli förblindad Släppa taget om en hand Sluta tro på alla drömmar Bygga slott utav sand Men när verkligheten speglas Tar vardagen vid Där förstod jag att jag älskar Vem som saknas i mitt liv Ta den tid som du behöver När varma känslor står på spel Är det så lätt att sluta tänka Ta beslut som blir fel Det är svårt att hejda känslor Sätt ditt hjärta på prov Ta den tid som du behöver En förälskelse går över Men den kräver lite tid Jag förlora allt jag levt för I en famn som öppna sej Glömde allt vi haft tillsammans Allt jag delat med dej Jag slog undan alla tankar Alla varningens ord Bara lämna den jag älskar Mest av allt på denna jord Ta den tid som du behöver… Det är svårt att hejda känslor, Sätt ditt hjärta på prov Ta den tid som du behöver, En förälske går över Men den kräver lite tid Ta den tid som du behöver En förälskelse går över Men den kräver lite tid Upphovsman : Kent Fingal- Heid...

Öppna ditt fönster...

Bild
Du e inte här men jag pussar din kind. En puss jag sänder med smekande vind. Öppna ett fönster ställ den på glänt. Den vinden du känner är pussen jag sänt...

Omtanke

Bild
För många av oss är det så svårt att räcka till för allt som måste göras och allt det som man vill. Men fast det är så mycket på jobb och hemmavid så är en del beredda att ge utav sin tid. Det värmer mig i hjärtat att du är en av dom - att du är en person som gärna bryr dig om. Så tack för att du visat som omtanke om mig och hoppas jag får chansen att göra nåt för dig.

När löven faller...

Bild
När löven faller av och det varma byts mot kallt. Då kan det kanske verka som om man förlorat allt. Men under allt det kala bidar knopparna sin tid - helt säkra på att våren låter grönskandet ta vid. Så är ju även livet som vi fått att leva här. Det finns alltid nåt som väntar, någon mer att hålla kär... Så jag önskar Dig allt gott, just det Du bäst behöver tills värmen återvänder och sorgen Din är över. Delar med mig av ett YouTube-klipp med Carola, vilken röst vilken text. Njuter :)

Tack för att du finns!

Bild
Jag är så tacksam för att jag fått möta dig. För du är speciell och värdefull för mig! Det som gör dig unik finns i ditt sätt att vara. din styrka och ditt mod och allt som du kan klara. Den kärlek som du ger i omtanken om andra ger lärdom om hur vi ska vara mot varandra. Du är en sån person man lätt kan hålla kär. Så tack för att du finns just som du är.

Ta hand om dig!

Bild
Vill sända några ord, en hälsning, som du minns att lyssna på dig själv och de behov som finns. För bara du kan veta vad som är bäst för dig. När du ska ta emot - men även säga nej. Gör vad som är gott för både kropp och själ. Och gör det för dig själv och mig som vill dig väl. Du är den enda "jag" du nånsin kommer ha. Ta därför hand om dig så du kan få må bra!

Jag sådde...

Bild
Jag sådde några blommor  en för varje vän  jag tror dom var fyra  särskilt minns jag en  det blev höst och vinter  och blommorna de dog  men på våren kom dom åter  bara tre stod kvar och log  sen kom regnet  med moln stora och grå  och nästa gång jag fann dom  så var dom bara två  sen kom solen  med allt ljus den har  och plötsligt stod endast  en liten blomma kvar  du härdades i solsken  du drunknade i regn  men en sak är säker  du är en riktig vän

En vän...

Bild
En vän kan bejaka och skärpa alla sinnen. Hon delar gärna tankar, drömmar och minnen. Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga. Och när du är rädd kan hon få dig att våga. Hon står vid din sida när livet är hårt. Och hon får dig att skratta åt det som varit svårt. En vän bryr sig om dig för hon har dig kär. Och hon älskar att se dig precis som du är.

En vän...

Bild
En vän är den, som knackar på din dörr.... När alla andra vänt sig bort. Döm inte allt du ser. Tro inte allt du hör. Och säg inte allt du vet... ....En vänlig tanke, ett gott ord. Skapar glädje på vår jord. Dröm om morgondagen. Minns gårdagen. Lev idag. Goda vänner och vilda rosor. Kommer alltid tillbaka. Puss & Kram

En riktig vän

Bild
En riktig vän är någon som bryr sig om och aldrig sviker. En riktig vän är någon som man kan skratta och vara tyst tillsammans med. En riktig vän är någon man kan lita på. En riktig vän är någon som lyssnar och tröstar. En riktig vän är någon som tycker om mig väldigt mycket och jag den. En riktig vän är någon som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.

Ta hand om dig

Vill sända några ord, en hälsning, så du minns att lyssna på dig själv och de behov som finns. För bara du kan veta vad som är bäst för dig. När du ska ta emot - men även säga nej. Gör vad som är gott för både kropp och själ. Och gör det för dig själv och oss som vill dig väl. Du är den enda "jag" du nånsin kommer ha. Ta därför hand om dig så du kan få må bra! Kram från Neola

Det kommer en vår...

Bild
När löven faller av och det varma byts mot kallt. Då kan det kanske verka som om man förlorat allt. Men under allt det kala bidar knopparna sin tid - helt säkra på att våren låter grönskandet ta vid. Så är ju även livet som vi fått att leva här. Det finns alltid nåt som väntar... Någon mer att hålla kär... Så jag önskar dig allt gott... Just det du bäst behöver... Tills värmen återvänder och sorgen din är över.

Små, små ord

Bild
Det finns så många brutna löften det finns så många hårda ord. Och allt det där man skulle säga och allt det där man skulle gjort. Det kommer alltid vissa stunder då allting känns så fint och bra. Ja livet har ju sina sidor det gäller ju att ge och ta. Små, små ord av kärlek Små, små ord av ömhet ska vi ge varann. Ja, se ljust på livet, ge nån som behöver en hjälpande hand. Lyckan att få leva, vara frisk och se vad människor kan ibland. Små, små ord av kärlek Små, små ord av ömhet ska vi ge varann. Ibland man sitter där och tänker på om man hade haft det så. Och på det där man ville köpa och på det där man ville få. Sen tänker man på alla männskor som lever bara för var dag. Då vill man glömma det man tänkte och peka på det där man sa. Var rädd om dig, kram och god natt!

Några ord på vägen

Bild
Försök att ta tillvara allt gott som livet ger. Se det stora i det lilla så kan guldkornen bli fler. Ge dig tid att reflektera en stund i lugn och ro. Låt sanningen bli vetskap men släpp även fram din tro. Och när du möter mörker och livets tvära kast - känn då hur livet rör sig och ljuset får kontrast. Känn att du får styrka av det som gör dig svag - att där finns nåt att lära av allt som sker var dag. All text och de bilder i inlägget är copyrightskyddat av Neola Wigh. Får ej kopieras utan att fråga mig först!

Dikter

Bild
Vänskapsblomma Det finns en blomma vit som snö kan ej vissna kan ej dö Den blomman känner du nog igen evig vänskap heter den. Vänner Vänner är som änglar som hjälper oss att flyga när våra vingar glömt hur man gör. All text och de bilder i inlägget är copyrightskyddat av Neola Wigh. Får ej kopieras utan att fråga mig först!

Omtanke

Bild
För många av oss är det så svårt att räcka till för allt som måste göras och allt det som man vill. Men fast det är så mycket på jobb och hemmavid så är en del beredda att ge utav sin tid. Det värmer mig i hjärtat att du är en av dom - att du är en person som gärna bryr dig om. Så tack för att du visat som omtanke om mig och hoppas jag får chansen att göra nåt för dig. All text och de bilder i inlägget är copyrightskyddat av Neola Wigh. Får ej kopieras utan att fråga mig först!

Salta tårar

Bild
Salta tårar rullar ner för mina kinder, det är svårt med alla livets hinder. Min Gud vad har du för mig planerat? Varför skall mitt liv vara så komplicerat? Prövningar och motgångar känns nu så tunga, Herre, blås in en stärkande vind i min lunga. Mitt hjärta värker hårt och kallt, jag ber till dig som är mitt allt! - Bär mig över stormigt vatten till en lugn och vacker strand, där jag får vila tryggt i din hand. Copyrigt Neola
Bild
Vänner är som stilla änglar som lyfter upp oss igen när vingarna har glömt hur man flyger...

Tänk dig!

Bild
tänk dig en vinter utan snö tänk dig en höst utan blåst å tö tänk dig en sommar utan havets glitter tänk dig en vår utan fåglarnas kvitter så känns de för mig en sekund utan dig
Bild
Du e inte här men jag pussar din kind. En puss jag sänder med smekande vind. Öppna ett fönster ställ den på glänt. Den vinden du känner är pussen jag sänt...