Julafton 2014
Efter en lång kväll dagen "dagen-före" julafton blev det då äntligen julafton. Som traditionen är så ska Jussi Björling sjunga "O Helga Natt" tre minuter över midnatt. Då är det jul! Min tanke var att vi skulle se uppesittarkväll med Bingolotto, jag hade köpt varsin lott. Nu blev det inte så, det drog ut på tiden med köttbullestekning och paketinslagning. Vi hade roligt ändå... En lugn och fin julaftonsmorgon hade vi sen åkte vi till Jörgens storebror där vi varje år traditionellt äter julmat, kollar på Kalle och hans vänner och senare får besök av självaste jultomten. Han delade ut alla paket som låg under granen. Jag som skulle få paket av svägerskan blev jätteglad när jag öppnade paketet. I lådan låg en träalmanacka som jag blev jätteglad. Tänkte ta bild på den imorgon. Ute hade...