Inlägg

Visar inlägg med etiketten Lucia

Elin - Årets lucia

Bild
Elin blev krönt till 2013-års lucia vid Vetlandaortens Ryttareförenings Luciashow ikväll. Hon kom inridande på sin häst och efter följde hennes tärnor. Vackert! Det bjöds på glögg, lussekatt och peppisar.  Efter pausen bjöds vi (jättemånga hade tagit sig till ridhuset) på en DisneyShow med hästar och ryttare. Piff och Puff, Snövit och de sju dvärgarna, Tjuren Ferdinand mfl. 

Natten går tunga fjät....

Bild
Natten går tunga fjät, runt gård och stuva. Kring jord som sol’n förgät, skuggorna ruva. Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus, Sankta Lucia, Sankta Lucia. Natten var stor och stum. Nu, hör, det svingar i alla tysta rum, sus som av vingar. Se, på vår tröskel står, vitklädd med ljus i hår, Sankta Lucia, Sankta Lucia. Mörkret skall flykta snart, ur jordens dalar. Så hon ett underbart ord till oss talar. Dagen skall åter ny, stiga ur rosig sky, Sankta Lucia, Sankta Lucia. Med denna luciasång önskar jag er alla en ljus och stämningsfullt luciafirande.  Jag ska se lucian med sitt följe på tv och äta lite frukost. Madde var sjuk igår men idag känner hon sig piggare och går till skolan. Hon är ju med i skolkören så hon ska sjunga i kören under luciaframträdandet i Withalasalen på skolan.  Puss & Kram önskar Neola

L U C I A - är här och lyser upp för oss...

Bild
Natten går tunga fjät runt gård och stuva. Kring jord som soln förgät, skuggorna ruva. II: Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus Sankta Lucia, Sankta Lucia :II Natten var stor och stum, nu hör det svingar i alla tysta rum, sus som av vingar. II: Se på vår tröskel står, vitklädd med ljus i hår. Sankta Lucia, Sankta Lucia :II Mörkret skall flykta snart, ur jordens dalar så hon ett underbart ord till oss talar. II: Dagen skall åter ny stiga ur rosig sky. Sankta Lucia, Sankta Lucia :II Så var det också den tredje advent och när tillika den tredje ljuset ska tändas i adventsljusstaken. Med spänd förväntan räknar jag ner dagarna till julafton och det tror jag inte jag är ensam om att göra hehe. Igår hade vi bjudit hem några vänner till oss, ett glatt gäng som vi försåg med kycklingsallad, bröd och dricka därtill....m e n det saknades en tjej Madlene...ville ju att du skulle varit med men det fanns visst andra viljor, ja ja hoppas vi ses snart du vet att dörren är ...