Inlägg

Visar inlägg med etiketten Julskyltning

Nu tändas tusen juleljus...

Bild
Klockan 17.00 på fredagseftermiddagen var det dags för kommunen att tända alla juleljusen i Vetlanda centrum . Mycket Vetlandabor hade samlats runt stadshuset och på gator och torget för att vara med om detta nya "jippo" - att tända alla juleljusen på en och samma gång - och detta hoppas jag blir en kär tradition från och med detta år. Mycket trevligt, med tal och julesånger och inte minst en dikt och sång av Jacob i Moj. I skrivandets stund har klockan blivit midnatt, och tyst det är i huset. Madde är i sitt rum och Jörgen är med jobbet på konferens/föreläsning och kommer väl snart hem hoppas jag. På söndag är det julskyltning i Vetlanda  och jag tycker det är en vecka för tidigt i år. Bättre den var första advent. Än har inte någon julstämning infunnit sig i detta hem men jag har faktiskt tagit fram ljusstakarna för att kolla över dem så de lyser när vi sen ska ställa dem på plats och tända dem. Vår utebelysning kom upp förra helgen och den lyser upp så fint i tr...